Хидравличен товарен подемник за товари с оператор на борда. Предназначен е за монтаж в строителна шахта. След монтажа, шахтата на подемника задължително трябва да се обезопаси - да се затвори отвсякъде с плътни стени. Товароподемност 500 или 1000 kg, скорост 0,13 m/s. Автоматично управление от етажа и "натисни и задръж " от подемника. Към подемника е задължително да се монтират етажни асансьорни врати. В съответствие е с актуалната директива за безопасност на машините на Европейския съюз.
Легенда: 1) Врати на етажите за обезопасяване на входовете на подемника. 2) Стоманобетонна стена за анкериране на релсите. 3) Осветление. 4) Бутониера за управление. 5) Под на подемника с полезна площ CW и CD. 6) Направляващи шини – релси. 7) Машинен шкаф за управлението. 8) Дъно на шахтата, „пропадало“ или рампа.
Подемникът задължително трябва да се обезопаси с врати на етажа. Модел D1 и D2 (Door 1 side hinged or Door 2 side hinges) е индустриална врата, изработена по технология без заварки, притежава 4 прозореца за наблюдение. Заключалката и пантите са външни, което позволява отваряне на 180 градуса. Отговаря на стандарти EN 81-20 и EN 81-50. Заключалката е със CE маркировка за безопасност съгласно Lifts Directive 2014/33/EU или в съответствие с директивата за безопасност на машините 2006/42/EC. Модел D1H (Door 1 side hinged Half) е подходящ за монтаж на последния етаж.
Подемникът стандартно се доставя с една преграда от страната на водещите релси. Останалите 3 страни са свободни за товарене или за монтаж на парапет.
Кабина за подемника представлява метална конструкция с плътни стени и таван. Изработва се от поцинкована ламарина по специална технология без заварки. Изпълнява се като опция към стандартен подемник. Кабината е идеален избор при нестабилни и високи товари.
Рампата се използва за монтаж на подемника направо на готовия под и не е необходимо да се изкопава "дъно "под него. За товарене по рампата е препоръчително да се използва електрическа палетна количка или друга механизиция. Въпреки малкия наклон от ~3 градуса ръчното бутане на товар по-голям от 500 kg по рампа е предизвикателство.
Стандартно подемниците TC се произвеждат с една скорост на движение. Повдигането се осъществява от напомпването на масло чрез системата мотор-помпа-бутало, спускането се осъществява от гравитацията и е контролирано от електрически клапан. При една скорост на движение се постига точност на спиране +- 7 mm от нивото. При две скорости на подемника в зоната на спиране той се движи на втора, бавна скорост. Това позволява подобряване на точността на спиране +- 3 mm от нивото. Повишава се и скоростта в посока надолу. Стандартно TC 1500 се произвежда с две скорости. Опцията е препоръчителна за TC 1000 и TC 500.
Самоносещата се колона замества необходимостта от стоманобетонна стена или друга конструкция за захващане на релсите.
Товарните подемници на ТРЕЗ стандартно се произвеждат с клас на защита IP 53. Хидравличната станция е с клас на защита IP 43. За по-висок клас е необходимо да се поръча допълнително оборудване, позволяващо монтаж на открито, работа в агресивни или работа във взривоопасни среди ATEX. Оборудването включва хромиране на буталото, подходящи сензори за нивата, подходящи бутони за управление, допълнителна защита на хидравлика и управлението.